آموزش پیدا کردن کد IMEI گوشی موبایل ✔️ IMEI یا سریال گوشی و نحوه استفاده در آنی یاب چیست؟

کد IMEI یا سریال گوشی، اختصار شده یبه معنای شناسه ی بین المللی تجهیزات موبایل و یک کد 15 رقمی است. این کد یک کد منحصر به فرد مختص هر گوشی است و مانند اثر انگشت می‌باشد. در واقع دو دستگاه موبایل نمی توانند IMEI یکسانی داشته باشند. در آنی یاب روشهای یافتن کد IMEI گوشی و کاربرد آن را بررسی می‌کنیم.

blog-post-image

  کد IMEI چیست؟ و چه کاربردی در آنی یاب دارد؟

شرکت های موبایل سازی برای هر تلفن همراه یک کد انحصاری (یا یک شماره سریال) را ثبت می‌کنند که این کد تا پایان عمر آن دستگاه ماندگار خواهد بود.

این کد روی جعبه، فاکتور خرید و بعضا برگه ی گارانتی و یا حتی در پشت گوشی موبایل نوشته شده است. کد IMEI فقط با خود دستگاه موبایل مرتبط است و هیچ ارتباطی با سیم کارت و یا سیستم عامل آن تلفن همراه ( Android، Ios) ندارد.

آنی یاب به کمک کد IMEI  میتواند مویابل گمشده یا سرقتی شما را پیدا کند در رواقع این یک سرویس جدید آنی یاب است که با کمک فناوری نرم افزاری برچسب آنی یاب را به کد IMEI  متصل میکند و در مواقع ضروری این بسیار کمک کننده می باشد

شکل ظاهری کد IMEI

شماره استاندارد IMEI یک رشته ی چهارده رقمی به علاوه یک رقم بررسی است که در مجموع 15 رقم می باشد.

علاوه بر این 15 رقم، یک رشته 16 رقمی نیز وجود دارد که شامل اطلاعات نسخه نرم افزاری مربوط به دستگاه است که به IMEISV معروف است.

قالب کلی کد IMEI به شکل AA-BBBBBB-CCCCCC-D دیده می شود.

هدف استفاده از کد IMEI

کد IMEI از اهمیت بالایی برخوردار است و یادداشت و ثبت آن، بسیار حائز اهمیت است. این موضوع هنگام دزدیده شدن و یا در معرض آن قرار گرفتن، بیشتر به چشم می آید.

پس میتوان اینطور گفت که هدف از استفاده ی کد IMEI، شناسایی تلفن های همراه و در مواقع ضروری مسدود کردن آن ها به وسیله ی شبکه است که به راحتی می توانند آن را توسط اپراتورهای مخابراتی ردیابی کنند.

 

ذخیره کد IMEI در سامانه آنی یاب

کد IMEI از اهمیت بالایی برخوردار است و یادداشت و ثبت آن، بسیار حائز اهمیت است. این موضوع هنگام دزدیده شدن و یا در معرض آن قرار گرفتن، بیشتر به چشم می آید لذا آنی یاب یک سرویس رایگان برای شما قرارداده است و شما با پیامک کردن کد IMEI  به 30005020 در سایت آنی یاب کد IMEI  شما ذخیره می شود و در مواقع ضروری با پیامک بار دوم امکان ثبت در لیست سرقتی یا گمشده را خواهید داشت و آنی یاب برای شما ردیابی تلفن همراه را انجام خواهد داد.

 

 

 

0 نظر
ارسال نظر

آدرس ایمیل و شماره تماس شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است

نام:

شماره تماس:

ایمیل:

وب سایت

متن